Totalcar Égéstér: Podcast autókról
Az Égéstér a Totalcar.hu szerkesztőségének és vendégeinek heti kerekasztala autók és motorok ürügyén az egész világról
Automotive 100 rész Kereke van és motorja? Mi megemésztjük! Minden, amit tudni akarsz és az is, amit nem.
Sirályszárnyas Zoli megrendül a Nordschleifén
62 perc
100. rész
Zoli sirályszárnyas legendákat szerel egy német kolostorban. De nem ám uncsi 300SL-eket, hanem historic versenyautókat, amikkel aztán olyan kalandjai vannak, amilyeneket a legtöbben álmodni se tudunk magunknak. Az Égéstér meghallgatása után feltétlenül nézd meg a róla szóló videóinkat is, mert csodásak (miatta, nem miattunk):
Beszopni a tekert autót, az viszont legális
83 perc
100. rész
A márkaszervizek és -képviseletek rengeteget tudnak a használt autók előéletéről, de mégsem mondhatják el az érdeklődő vevőknek. Vendégünk egy kereskedés, amelyik juszt is elmondja, és egy Becsületesnepper.
Ki az igazi koldus, a kabriós, a roadsteres, a priusos vagy a gyáva?
68 perc
100. rész
Mi lennél inkább: irigyelt pojáca, vagy pojácák irigye? Kollégáink a koldusbot és a kabriók összefüggéseit elemzik az MX-5 - 330Ci - Boxster - rúdtánc tengelyen.
Szpojler a pályán: Honda NSX-szel és Lotus-replikával ostromoltátok Michelisz idejét, de minek?
91 perc
100. rész
Az Égéstér stúdiójában akkora rontócot küldünk házi versenysorozatunkra, hogy a pályán átlagosnak mondható 36 km/h-s sebességnél már mehetnél vele a plafonon is. A második részben Mátét, japánból reimportált minorfilozófus kollégánkat faggatjuk arról, hogyan győzi le az autószeretet és a kíváncsiság az indológia és a természetjárás démonát.
Hány autó után elmebeteg egy kolléga?
76 perc
100. rész
BMW-istenítés és -gyalázás a hajtásmód, a műhang és a felöklendezett savas gyomortartalom összefüggéseinek elemzése közt.
Kilométerenként tegyél félre 15 forintot főtengelyre
70 perc
100. rész
Honda NSR250 tuningtól a motorsport csúcsáig.
Ilyen az, amikor valaki tudja, miről beszél
90 perc
100. rész
Pár hete egy 1300 lóerős kamion próbálta kitartóan megölni, most pedig a repülőkkel teli házából, egy LS3 V8 versenymotor építése közben interjúzott velünk legkedvesebb reneszánsz motorsport-polihisztorunk, Horn Berci
Zalában 200 km/h-ra tervezett autópálya épül, de te nem verethetsz rajta
82 perc
100. rész
A modern autók egyre kevésbé engedik, hogy kinyírd magad hülyeségből, figyelmetlenségből vagy elkerülhetetlen balszerencsétől. És az edzőpályájuk itt van Zalaegerszegen. Az Égéstér vendége Hamar Zoltán, a Zalazone vezetője.
200 LÓERŐ??? MINDENKI HÜLYE?
74 perc
100. rész
Felesleges dolgokra vagyunk. Kell-e nekünk Hayabusa vagy magyar MotoGP futam?
Isten óvjon Görbe Stabpálcától, az alattomos gyilkostól
66 perc
100. rész
Szeriőz eszmecsere Deli Kálmán balesetelemző igazságügyi szekértővel baleset-rekonstrukcióról, szimulációról, hajmeresztő ügyekről és arról, vegyen-e mindenki azonnal menetrögzítő kamerát az autójába (igen).
Magyarok tanítják önvezetni a Sony álomautóját, de mit ígérnek a jövő ittas partiarcainak?
89 perc
100. rész
A világ egyik legnagyobb tech cége a Szépvölgyi úton fejleszteti a jövőautója agyát. Az Égéstérben az AImotive mérnökeivel beszélgetünk arról, hogy mi van már az önvezetéssel végre.
„Gennyes kelés az ország testén“
81 perc
100. rész
A Becsületesneppert az állampolgári szenvedélyesség legmagasabb fokára fűti az elérhetetlen és akadékoskodó hivatal.
Bér-ülésfűtéssel a F.A.Sz. felé
87 perc
100. rész
Az hagyján, hogy biciklire meg bérautóba szorítaná át a népet a córesz, de lassan az se a miénk, amit becsülettel kifizettünk.
Meghajtanánk, mint Singer, csak hadd ne hidrogénnel
78 perc
100. rész
Gajdán Mikivel, rezidens Év autója zsürorunkkal beszélgetünk a Hülyeséggyanús Hidrogén Hype-ról, az idei Év autóiról, majd kiderül, hogy mitől jövünk mindannyian igazából szenvedélybe.
Az ember, aki autókat tanít vezetni
67 perc
100. rész
Az Égéstér vendége Lányi Dávid gépitanulás-szakértő, aki az egyik legnagyobb autóipari beszállítónál fejleszti az önvezető és balesetelkerülő rendszereket. Milyen szenzorok kellenek egy autóba? Hogyan lát az az önvezető? Eljön-e a menetbiztonsági elektronikák dieselgate-je? Lássuk mindezt a gyakorlatban: íme a Stanfordi Egyetem öndritelő DeLoreanje
Évautója-latolgatás dögvész idején
77 perc
100. rész
Egy influenszer, egy újságíró és egy péeres bemegy a bárba, melyik szedi fel a futóműhangoló mérnököt? De főleg: hogyan választják az Év autóját, ha se sajtóút, se autó, és már lassan év se?
Megvegye-e a Tesla a farzsebéből a Mercedest?
110 perc
100. rész
A Tesla olyan eszelősen értékes lett, hogy lenyelhetné bármelyik másik autógyárat keresztben. De vajon melyiket vásárolná fel Elon helyében Assur?
MINDENRE válaszolunk
132 perc
100. rész
Miért pislog Novoth Tibi? Miért van kihúzva Dani szeme? MIt szerel Csikós éjszaka?
Sajátunkká tesszük Bentleyjánkat a péniszerdőben
70 perc
100. rész
Explicit Hogy teszi a szoftver Porschévá a Volkswagent? Érdekelnek-e még bárkit a sportkupék valaha? Mire jártak vissza az évautójások, mint Micimackó a mézre? A műsorban elhangzó kultúrtörténeti szórványemlékek miatt meghallgatása csak nagykorúaknak ajánlott.
Megtervezte a kigyulladó autók hűtéscsövét, majd saját gépén elrepült
92 perc
100. rész
Az Égéstér vendége Dolhai Krisztián mérnök, autó- és repülőkonstruktőr.
A kövéreket adóztasd, ne az izmosat!
86 perc
100. rész
Azt ismered, hogy a látens Priusos bemegy a kocsmába, és kér egy alkoholmentest?
Te hogyan játszol heterót?
79 perc
100. rész
Én speciel motorral megyek a Bikás-parkba a karikás ostoromért. További értékes életvezetési tanácsok a motoros Égéstérben Guld Péterrel és Zomborácz Ivánnal.
Sosem lesz itt önvezetés
79 perc
100. rész
Feltűnt, hogy napok óta csak villanyautó-híreink vannak? Nekünk is!
Hogyan került el a vaddisznót?
85 perc
100. rész
Vendégünk egy vadász, Yamaha János. Szpojler: ő se 30-cal megy a vadveszély táblánál.
A csodaszerek valójában kevés embert érdekelnek
71 perc
100. rész
Jó-e féktisztítóval rovart eltávolítani, és miért nem? Vendégünk Szegedről a Medikémia egykori vegyésze, jelenlegi marketingese, Mayer Róbert.
Kinek a sztorija igaz balesetkor?
84 perc
100. rész
Vendégünk a Groupama Tanpálya vezető instruktora, egyben gyakorlott baleseti helyszínelő, Pesti Tibor.
Amikor apád temetésén a sír mellett beindítanád a veterán versenymotort
98 perc
100. rész
Szabó Attila elmeséli, milyen volt a célegyenes, és miben különbözik a menő versenyző az ágyútölteléktől.
Talált kutya? Vidd a benzinkútra!
65 perc
100. rész
Vendégünk Orosz András, aki bevezette a MOL-kutakon a chipleolvasót. Elmondja, mióta van bolt a kutakon, és hogy a Covid mélypontján melyik üzemanyagból vettünk sokkal-sokkal többet.
Az évszázad klipje
68 perc
100. rész
Mindenki a Jeeptől lop mindent, a Mahindra mentségére szóljon, hogy féláron adja Amerikában. Na erről jutott Nyegleó eszébe a Black Eyed Peas, és az Action.
Fényképezz, fényképezz, és készülj fel, hogy buktad!
77 perc
100. rész
Boncsér Sándor igazságügyi szakértő mesél az 1,7 millió forintos tégláról, a 150 ezer forintos tömegszerencsétlenségről és a vadásztársaságok kiváló jogászairól.
Profi kocsimosás vízszintes esőben
71 perc
100. rész
Vendégünk Attila, aki Glasgow-ban tolja az autókozmetikát, és tudja a G101 titkát.
Makrancos szoftverek és szíjas TSI-k
64 perc
100. rész
Novoth autódiagnosztával arról beszélgetünk, miért nem jön össze az elektromos járművek időre bemutatása Darley-Davidsontól Teslán át Volkswagenig.
Kopasznál van egy Ariel Atom, és nem fél használni
67 perc
100. rész
Nepperpletykák a műszakiztatás jövőjéről, összeesküvés-elméletek és félinformációk.
Mire megy ki a kommandózás a Mozaikban?
58 perc
100. rész
A 400. Égéstérben próbálunk rájönni, mi a razzia valódi értelme, végképp megkotlott-e a genfi szalon, és hogy a V6-os új Maserati-e a jövő, vagy az üzemanyagcella.
A gumipók halála
70 perc
100. rész
Mikor veszett ki a motorokból a használhatóság? Szabó Henrikkel sírjuk vissza a 90-es éveket.
De miért nem mi áruljuk egymilláért az év autója címet?!
79 perc
100. rész
Amatőrök vagyunk, mindenről lemaradunk. A Suzuki online sajtótájékoztatója alatt is a hátsó sorban snóbliztunk a pad alatt.
Szintetikus üzemanyagok valós nullás emisszióval
60 perc
100. rész
Vendégünk Zöldy Máté, a BME tanára, témánk a bekevert etanolnál és a jelenlegi elektromos autóknál egyértelműen ígéretesebb technológia.
Koronavírussal 200 ezer az illegális gyorsulás?
61 perc
99. rész
Vendégünk Bodi, az Index úgyvédje. Szpojler: a rendőrnek ehhez joga van, és Amerikában sem lesz változás.
Divat lett a büntetőfék, vagy csak jó a PR-je?
65 perc
98. rész
A csúcstartó mentőt büntetett, mi pedig a járvány utáni japán előrejelzéseket várjuk.
Nézegesse velünk Kopasz portékáját!
90 perc
97. rész
Vendégünk a Becsületes, akinél ELFOGYOTT A JAZZ! Assur Mercist üldözött, Papp Tibi a lányának könyörög internetért.
Milyen villanyautót tilos venni?
103 perc
96. rész
Igaz a törött Teslák legendája? Miért vesz valaki húsz döglött villany-Smartot? És mi lesz az Amperáddal, ha Karcsi naptárja tele van?
Áprilisban újra lenyomtuk Angliát
58 perc
95. rész
Körülnézünk Novoth Tibi kincsei között, és próbáltuk kitalálni, melyik autómárka van nagyobb veszélyben.
A tömeges összezártságtól ma halunk meg, az egyéni közlekedéstől holnap
106 perc
94. rész
Vitézy: “Tíz év múlva olyan lesz a budapesti közlekedés, mint 80 éve volt.” (lovak nélkül)
A koronavírus az új izzókészlet?
52 perc
93. rész
Vendégeink Lövey Ádám és Adolf Hitler.
A 30-as korlátozás Karácsony Rezsiszilárdja?
62 perc
92. rész
Elméleteink a főpolgi ötletéről, meg hogy miért rondák a japán autók. Oké, átfogalmazom: miért kerülnek időről-időre riasztó formatervezési megoldások a japán autókra.
Coming outok és karanténmotorozások
67 perc
91. rész
Erős Szomszédok hangulat, vérszívás és vallomások, ismét van motoros Égéstér!
Nézzen szét a győri Audi-gyár álló futószalagjai között!
0 perc
90. rész
Hogyan állt le a termelés öt hete, hány autó nem készült el azóta, hogyan indítják be újra hétfőn, a 900 beszállítóból mennyi élte túl a járványt, a just in time már retró.
A nagy élettartam-összeesküvés
75 perc
89. rész
Porszívók, villanykörtés, mosógépek és autók - vendégünk Mérnökszemmel István, aki főállásban műszerfalakat tervez, hobbiból összesküvés-elméleteket számol át.
Kézfertőtlenítés téli szélvédőmosóval?
58 perc
88. rész
Vendégünk Csomó Zoltán, a MOL almásfüzítói üzemvezetője, ahol átálltak kézfertőtlenítő gyártására.
Tesla horkolásgátlók az intenzívre
64 perc
87. rész
Autós sztorik Tűzföldtől Tokióig.
Képes egy autógyár lélegeztetőgépre átállni?
17 perc
86. rész
Dr. Kanizsai Péter, a Pécsi Sürgősségi Betegellátó Osztály vezetője megmondja. Ahogy azt is, hogy nálunk nem olyan lélegeztetés lesz, mint a bergamói kórházakban.
BFKBKKF WTF?!
65 perc
85. rész
Vitézy Dávid már nem csak a Facebookon károg, hanem Budapest közlekedését tervezi, a műsorból kiderül, milyen távlatokban.
Kijárási tilalom Watfordtól Vecsésig
68 perc
84. rész
Vendégünk a Nepper, aki most nem vesz, de elad.
Első home office Égésterünk
45 perc
83. rész
A hírek mellé tekintse meg Assur odúját, Papp Tibi nappaliját és Winkler hálószobáját.
Koronavírus különkiadás
74 perc
82. rész
Lemondott autóbemutatók, végtelen várólisták, és a kárpittisztítás titkai.
Ami a horrorfilmnél is rosszabb?
77 perc
81. rész
Igen: ha fekete a macskád és nincs világítás az udvaron.
A nepper a nigériai csalók ellen
61 perc
80. rész
Kopasz egyszerre több projektben van, és néhány érdekességet nagy nehezen el is árul.
Ismered minden idők legjobb BMW-motorját?
64 perc
79. rész
Novoth Tibi műhelyében négy is van a polcon, időnként autót is vesz valamelyikhez.
A legborzalmasabbak a versenyzők szülei
79 perc
78. rész
Sebestyén Péter motorversenyző az ausztráliai futam előtt motorokról, robogókról és fitnesszről.
Rosszabb a magyar benzin, mint az osztrák?
69 perc
77. rész
Vendégünk, Zöldy Máté, a BME járműgépészeti kutatócsoportjának vezetője megmérte.
Mit tud az olasz használtmotor?
82 perc
76. rész
2010 után feljöttek az európaiak, de a japán azért japán... :DD Vendégünk Bajnok Attila, aki olaszoktól hozott japánokkal kereskedik.
Érdekel a futómű? Nézd a motort!
71 perc
75. rész
A rémálmunk sem biztos, hogy rossz autó.
Kilógjon-e 1,5 mm-t a csöcs?
91 perc
74. rész
Versenyző, versenynavigátor, versenyautó-szerelő, villanyász és általános jófej. Vendégünk: Horn Berci.
Kedvenc traffipax sztorijaink, és a 260 lóerős kisautóink
87 perc
73. rész
A Toyota-féle jövő sem unalmas, KIA szerint a villanyhajtás, és szabad-e venni egyes Priust?
Tényleg jó a Lada?
112 perc
72. rész
Lada-emlékek, hogyan benzinesítsünk villanyautókat, milyen hangszertokban szöktessünk köpcös vezérigazgatókat, és a fő kérdés: ki milyen autót vett?
Elég veszélyes, próbáld ki!
63 perc
71. rész
Máténak volt már pár érdekes balesete, de mi az neki: azon dolgozik, hogy Magyarországra is visszatérjen a salakmotor.
Melyik alapmotoros kisautó a legjobb?
81 perc
70. rész
Te milyen Audit választanál a Real Madrid helyében?
Wéber Gábor kedveli a havat :DD
71 perc
69. rész
Milyen autóval kezdte, folytatta, és melyik szakterületre gyógyult rá legjobban a Forma 1-ben?
Bemegy a nepper az NKH-ba...
76 perc
68. rész
Nem vicc, hanem az Égéstér témája a végtelenbe nyúló forgalomba helyezés, a pálinkafőzés és kedvenc kreténautóink mellett.
A Rossi-rajongók a legbunkóbbak
65 perc
67. rész
Tahó kocsmai beszélgetés a téma szakértőivel.
Oszt' hány tonna az új Tesla?
71 perc
66. rész
Nem fogod elhinni, hogy került itt szóba Szandokán, de nem bánod meg, ha kattintasz.
Amikor rájössz, hogy rossz helyre építetted a hidat
68 perc
65. rész
Vendégünk Ádám, a hídépítő technikus, akinek az első munkája nem adta ki.
Ha megnyeri, abbahagyja
72 perc
64. rész
Vendégünk Herczig Norbert raliversenyző, aki korosztályos válogatott focista is volt. Elmondja a különbséget Fabia és Polo között, és hogy miért nem adta ki a hétvégi Európa-Bajnoki futam.
Mi lesz 2020-ban a legolcsóbb autó?
71 perc
63. rész
Virtuóz elméletünk szerint maga az autóipar esküdött össze saját maga ellen.
Hogyan kéne felrobbantani a Notre Dame-ot egy Peugeot 607-essel?
71 perc
62. rész
A stúdióban a Totalcar kulccsonttörés-rekordere, témáink ezúttal (is) mörderisch.
Hogyan törjük össze magunkat?
64 perc
61. rész
Assur és Zombi a kulcscsonttörés szerelmesei, Henrik horzsolásai alapján pedig akár statisztikákat is készíthetünk.
Halál a villanyrollerekre!
83 perc
60. rész
Vendégünk az Égéstérkövetelő Facebook-csoport gazdája, aktív villanyrolleres.
Tesla lesz az év autója?
69 perc
59. rész
Szinte minden lehetséges, ráadásul Csikós nem is vezette mindegyiket, amelyik érdekelte volna.
Teslamosdatás Tannisban
48 perc
58. rész
Csikós gyorsulási versenyen dzsuvázta össze egy Supra ellenében, Papp Tibi pedig a Puntóból és az Audiból csinálna egy autót.
Seat banyatank a Michelin ellen
60 perc
57. rész
Vajon melyik gyártó szégyelli legjobban az új luxusautóját?
Miért ilyenek a magyar utak?
77 perc
56. rész
Na, vajon miért? :D Vendégünk két útépítő mérnök.
Horkolás ellen: Égéstér!
69 perc
55. rész
...melyből megtudhatja, hol adnak sört a gyárban, de a legfontosabb, hogyan szabadulhat meg a pontgyűjtő kártyáktól.
Melyik autóé a legjobb platform?
76 perc
54. rész
A Toyota platform nélkül is a legnagyobb lett, a Saab túl okos volt, a PSA-é nagyon gazdaságos, a VW-é a legdrágább.és legrugalmasabb, a Renault-é igazából nem is platform. De melyik a legjobb?
Kedvenc halott versenyzőink
69 perc
53. rész
A legéletveszélyesebb versenyek a Dakartól a Man TT-ig.
Összeveszünk a Lodgyn
71 perc
52. rész
Oké, hogy hasítanak a hétülésesek, de a Bogárral bealkonyult a retrofuturizmusnak?
Göbi Balázs Pali barátja (tényleg!)
70 perc
51. rész
...és más érdekességek az egyre rosszabb műanyagokról, az egykor legendásan megbízható Peugeot-ról és a magyar autóipari beszállítókról a ferihegyi fóliázó gépnél.
Így válassz családi hétülésest
61 perc
50. rész
Vendégünk Tamás, aki EGYSZERRE nagycsaládos ÉS banki dolgozó. Na, szerinted mit választott, és hogyan?
A félelem esésről esésre fejlődik ki
57 perc
49. rész
Talma az Égéstérben, motorok, versenyzők, pszichológia, a fel- és levezető kör titkai.
Meddig lesz még benzines és dízel?
91 perc
48. rész
Vendégünk Gulyás Gusztáv, az Audi villamosgépek és hajtások fejlesztési vezetője, aki azt is elmeséli, hogyan meszelték el a wankeles hatótávnövelőt.
Ne légy kapzsi a családi hétülésessel!
63 perc
47. rész
Miért csapda a négymilliós kedvezmény, hogyan alázzák egymást a japánok, és mit keresnek a japán ügyészek Ghosn-én fürdőszobájában.
Nem utáltak, mi is ott szereltünk a mocsokban
70 perc
46. rész
Vendégünk Havassy Péter mérnök-legenda, aki 192 lónál tart szívó 1,6-os Lada-motorral, és meredek dolgokat talált már fel.
A legjobb versenyautó az 1,3-as Ignis
81 perc
45. rész
Pisipara a csúcsforgalomban és japán rondaságok.
Téged hogyan szivat a navi?
68 perc
44. rész
És nem utolsó sorban melyik? Vitt már például mocsárba?
Hogyan taníts nőket vezetni?
66 perc
43. rész
Nem is a hogyan a lényeg, hanem hogy kid neked az a nő.
14 henger, 107 ezer ló
76 perc
42. rész
A világ legnagyobb motorjairól beszélgetünk, vendégeink Balázs és Ádám, a Wärtsilä munkatársai.
Gyorstalpaló a Nürburgringhez
84 perc
41. rész
Vendégünk Miki, aki a Zöld Pokolban tanít szupersportautót vezetni orosz oligarchákat és skandináv aranyifjakat.
Mi lesz, ha a száguldó villanyautóban elmegy az áram?
86 perc
40. rész
Vendégünk Pék Zoltán, a veszprémi Continental fejlesztési igazgatója.
Ocsmány motorokról beszélgetünk
79 perc
39. rész
Vendégünk Szabó Henrik motoros szakíró, témánk: kiről mit árul el az ocsmány motorja.
Becsületesnepper: olcsóbb lett a dízel! :DD
75 perc
38. rész
Ha minden jól megy, az erős és gyors használtautó jó befektetés lesz.
Te hogy oltasz lángoló telefont?
78 perc
37. rész
Köszöntés a svéd road train-vezetőknek, és hogyan szívatnak a BME-n a műszaki rajzokkal.