Totalcar Égéstér: Podcast autókról
Az Égéstér a Totalcar.hu szerkesztőségének és vendégeinek heti kerekasztala autók és motorok ürügyén az egész világról
                                                                Automotive                                                                100 rész                                Kereke van és motorja? Mi megemésztjük! Minden, amit tudni akarsz és az is, amit nem.                                                                
                            
                        Sirályszárnyas Zoli megrendül a Nordschleifén
        62 perc
                100. rész
                    Zoli sirályszárnyas legendákat szerel egy német kolostorban. De nem ám uncsi 300SL-eket, hanem historic versenyautókat, amikkel aztán olyan kalandjai vannak, amilyeneket a legtöbben álmodni se tudunk magunknak. Az Égéstér meghallgatása után feltétlenül nézd meg a róla szóló videóinkat is, mert csodásak (miatta, nem miattunk):
Beszopni a tekert autót, az viszont legális
        83 perc
                100. rész
                    A márkaszervizek és -képviseletek rengeteget tudnak a használt autók előéletéről, de mégsem mondhatják el az érdeklődő vevőknek. Vendégünk egy kereskedés, amelyik juszt is elmondja, és egy Becsületesnepper.
Ki az igazi koldus, a kabriós, a roadsteres, a priusos vagy a gyáva?
        68 perc
                100. rész
                    Mi lennél inkább: irigyelt pojáca, vagy pojácák irigye? Kollégáink a koldusbot és a kabriók összefüggéseit elemzik az MX-5 - 330Ci - Boxster - rúdtánc tengelyen.
Szpojler a pályán: Honda NSX-szel és Lotus-replikával ostromoltátok Michelisz idejét, de minek?
        91 perc
                100. rész
                    Az Égéstér stúdiójában akkora rontócot küldünk házi versenysorozatunkra, hogy a pályán átlagosnak mondható 36 km/h-s sebességnél már mehetnél vele a plafonon is. A második részben Mátét, japánból reimportált minorfilozófus kollégánkat faggatjuk arról, hogyan győzi le az autószeretet és a kíváncsiság az indológia és a természetjárás démonát.
Hány autó után elmebeteg egy kolléga?
        76 perc
                100. rész
                    BMW-istenítés és -gyalázás a hajtásmód, a műhang és a felöklendezett savas gyomortartalom összefüggéseinek elemzése közt.
Kilométerenként tegyél félre 15 forintot főtengelyre
        70 perc
                100. rész
                    Honda NSR250 tuningtól a motorsport csúcsáig.
Ilyen az, amikor valaki tudja, miről beszél
        90 perc
                100. rész
                    Pár hete egy 1300 lóerős kamion próbálta kitartóan megölni, most pedig a repülőkkel teli házából, egy LS3 V8 versenymotor építése közben interjúzott velünk legkedvesebb reneszánsz motorsport-polihisztorunk, Horn Berci
Zalában 200 km/h-ra tervezett autópálya épül, de te nem verethetsz rajta
        82 perc
                100. rész
                    A modern autók egyre kevésbé engedik, hogy kinyírd magad hülyeségből, figyelmetlenségből vagy elkerülhetetlen balszerencsétől. És az edzőpályájuk itt van Zalaegerszegen. Az Égéstér vendége Hamar Zoltán, a Zalazone vezetője.
200 LÓERŐ??? MINDENKI HÜLYE?
        74 perc
                100. rész
                    Felesleges dolgokra vagyunk. Kell-e nekünk Hayabusa vagy magyar MotoGP futam?
Isten óvjon Görbe Stabpálcától, az alattomos gyilkostól
        66 perc
                100. rész
                    Szeriőz eszmecsere Deli Kálmán balesetelemző igazságügyi szekértővel baleset-rekonstrukcióról, szimulációról, hajmeresztő ügyekről és arról, vegyen-e mindenki azonnal menetrögzítő kamerát az autójába (igen).
Magyarok tanítják önvezetni a Sony álomautóját, de mit ígérnek a jövő ittas partiarcainak?
        89 perc
                100. rész
                    A világ egyik legnagyobb tech cége a Szépvölgyi úton fejleszteti a jövőautója agyát. Az Égéstérben az AImotive mérnökeivel beszélgetünk arról, hogy mi van már az önvezetéssel végre.
„Gennyes kelés az ország testén“
        81 perc
                100. rész
                    A Becsületesneppert az állampolgári szenvedélyesség legmagasabb fokára fűti az elérhetetlen és akadékoskodó hivatal.
Bér-ülésfűtéssel a F.A.Sz. felé
        87 perc
                100. rész
                    Az hagyján, hogy biciklire meg bérautóba szorítaná át a népet a córesz, de lassan az se a miénk, amit becsülettel kifizettünk.
Meghajtanánk, mint Singer, csak hadd ne hidrogénnel
        78 perc
                100. rész
                    Gajdán Mikivel, rezidens Év autója zsürorunkkal beszélgetünk a Hülyeséggyanús Hidrogén Hype-ról, az idei Év autóiról,  majd kiderül, hogy mitől jövünk mindannyian igazából szenvedélybe.
Az ember, aki autókat tanít vezetni
        67 perc
                100. rész
                    Az Égéstér vendége Lányi Dávid gépitanulás-szakértő, aki az egyik legnagyobb autóipari  beszállítónál fejleszti az önvezető és balesetelkerülő rendszereket. Milyen szenzorok kellenek egy autóba? Hogyan lát az az önvezető? Eljön-e a menetbiztonsági elektronikák dieselgate-je? Lássuk mindezt a gyakorlatban: íme a Stanfordi Egyetem öndritelő DeLoreanje
Évautója-latolgatás dögvész idején
        77 perc
                100. rész
                    Egy influenszer, egy újságíró és egy péeres bemegy a bárba, melyik szedi fel a futóműhangoló mérnököt? De főleg: hogyan választják az Év autóját, ha se sajtóút, se autó, és már lassan év se?
Megvegye-e a Tesla a farzsebéből a Mercedest?
        110 perc
                100. rész
                    A Tesla olyan eszelősen értékes lett, hogy lenyelhetné bármelyik másik autógyárat keresztben. De vajon melyiket vásárolná fel Elon helyében Assur?
MINDENRE válaszolunk
        132 perc
                100. rész
                    Miért pislog Novoth Tibi? Miért van kihúzva Dani szeme? MIt szerel Csikós éjszaka?
Sajátunkká tesszük Bentleyjánkat a péniszerdőben
        70 perc
                100. rész
                Explicit    Hogy teszi a szoftver Porschévá a Volkswagent? Érdekelnek-e még bárkit a sportkupék valaha? Mire jártak vissza az évautójások, mint Micimackó a mézre? A műsorban elhangzó kultúrtörténeti szórványemlékek miatt meghallgatása csak nagykorúaknak ajánlott.
Megtervezte a kigyulladó autók hűtéscsövét, majd saját gépén elrepült
        92 perc
                100. rész
                    Az Égéstér vendége Dolhai Krisztián mérnök, autó- és repülőkonstruktőr.
A kövéreket adóztasd, ne az izmosat!
        86 perc
                100. rész
                    Azt ismered, hogy a látens Priusos bemegy a kocsmába, és kér egy alkoholmentest?
Te hogyan játszol heterót?
        79 perc
                100. rész
                    Én speciel motorral megyek a Bikás-parkba a karikás ostoromért. További értékes életvezetési tanácsok a motoros Égéstérben Guld Péterrel és Zomborácz Ivánnal.
Sosem lesz itt önvezetés
        79 perc
                100. rész
                    Feltűnt, hogy napok óta csak villanyautó-híreink vannak? Nekünk is!
Hogyan került el a vaddisznót?
        85 perc
                100. rész
                    Vendégünk egy vadász, Yamaha János. Szpojler: ő se 30-cal megy a vadveszély táblánál.
A csodaszerek valójában kevés embert érdekelnek
        71 perc
                100. rész
                    Jó-e féktisztítóval rovart eltávolítani, és miért nem? Vendégünk Szegedről a Medikémia egykori vegyésze, jelenlegi marketingese, Mayer Róbert.
Kinek a sztorija igaz balesetkor?
        84 perc
                100. rész
                    Vendégünk a Groupama Tanpálya vezető instruktora, egyben gyakorlott baleseti helyszínelő, Pesti Tibor.
Amikor apád temetésén a sír mellett beindítanád a veterán versenymotort
        98 perc
                100. rész
                    Szabó Attila elmeséli, milyen volt a célegyenes, és miben különbözik a menő versenyző az ágyútölteléktől.
Talált kutya? Vidd a benzinkútra!
        65 perc
                100. rész
                    Vendégünk Orosz András, aki bevezette a MOL-kutakon a chipleolvasót. Elmondja, mióta van bolt a kutakon, és hogy a Covid mélypontján melyik üzemanyagból vettünk sokkal-sokkal többet.
Az évszázad klipje
        68 perc
                100. rész
                    Mindenki a Jeeptől lop mindent, a Mahindra mentségére szóljon, hogy féláron adja Amerikában. Na erről jutott Nyegleó eszébe a Black Eyed Peas, és az Action.
Fényképezz, fényképezz, és készülj fel, hogy buktad!
        77 perc
                100. rész
                    Boncsér Sándor igazságügyi szakértő mesél az 1,7 millió forintos tégláról, a 150 ezer forintos tömegszerencsétlenségről és a vadásztársaságok kiváló jogászairól.
Profi kocsimosás vízszintes esőben
        71 perc
                100. rész
                    Vendégünk Attila, aki Glasgow-ban tolja az autókozmetikát, és tudja a G101 titkát.
Makrancos szoftverek és szíjas TSI-k
        64 perc
                100. rész
                    Novoth autódiagnosztával arról beszélgetünk, miért nem jön össze az elektromos járművek időre bemutatása Darley-Davidsontól Teslán át Volkswagenig.
Kopasznál van egy Ariel Atom, és nem fél használni
        67 perc
                100. rész
                    Nepperpletykák a műszakiztatás jövőjéről, összeesküvés-elméletek és félinformációk.
Mire megy ki a kommandózás a Mozaikban?
        58 perc
                100. rész
                    A 400. Égéstérben próbálunk rájönni, mi a razzia valódi értelme, végképp megkotlott-e a genfi szalon, és hogy a V6-os új Maserati-e a jövő, vagy az üzemanyagcella.
A gumipók halála
        70 perc
                100. rész
                    Mikor veszett ki a motorokból a használhatóság? Szabó Henrikkel sírjuk vissza a 90-es éveket.
De miért nem mi áruljuk egymilláért az év autója címet?!
        79 perc
                100. rész
                    Amatőrök vagyunk, mindenről lemaradunk. A Suzuki online sajtótájékoztatója alatt is a hátsó sorban snóbliztunk a pad alatt.
Szintetikus üzemanyagok valós nullás emisszióval
        60 perc
                100. rész
                    Vendégünk Zöldy Máté, a BME tanára, témánk a bekevert etanolnál  és a jelenlegi elektromos autóknál egyértelműen ígéretesebb technológia.
Koronavírussal 200 ezer az illegális gyorsulás?
        61 perc
                99. rész
                    Vendégünk Bodi, az Index úgyvédje. Szpojler: a rendőrnek ehhez joga van, és Amerikában sem lesz változás.
Divat lett a büntetőfék, vagy csak jó a PR-je?
        65 perc
                98. rész
                    A csúcstartó mentőt büntetett, mi pedig a járvány utáni japán előrejelzéseket várjuk.
Nézegesse velünk Kopasz portékáját!
        90 perc
                97. rész
                    Vendégünk a Becsületes, akinél ELFOGYOTT A JAZZ! Assur Mercist üldözött, Papp Tibi a lányának könyörög internetért.
Milyen villanyautót tilos venni?
        103 perc
                96. rész
                    Igaz a törött Teslák legendája? Miért vesz valaki húsz döglött villany-Smartot? És mi lesz az Amperáddal, ha Karcsi naptárja tele van?
Áprilisban újra lenyomtuk Angliát
        58 perc
                95. rész
                    Körülnézünk Novoth Tibi kincsei között, és próbáltuk kitalálni, melyik autómárka van nagyobb veszélyben.
A tömeges összezártságtól ma halunk meg, az egyéni közlekedéstől holnap
        106 perc
                94. rész
                    Vitézy: “Tíz év múlva olyan lesz a budapesti közlekedés, mint 80 éve volt.” (lovak nélkül)
A koronavírus az új izzókészlet?
        52 perc
                93. rész
                    Vendégeink Lövey Ádám és Adolf Hitler.
A 30-as korlátozás Karácsony Rezsiszilárdja?
        62 perc
                92. rész
                    Elméleteink a főpolgi ötletéről, meg hogy miért rondák a japán autók. Oké, átfogalmazom: miért kerülnek időről-időre riasztó formatervezési megoldások a japán autókra.
Coming outok és karanténmotorozások
        67 perc
                91. rész
                    Erős Szomszédok hangulat, vérszívás és vallomások, ismét van motoros Égéstér!
Nézzen szét a győri Audi-gyár álló futószalagjai között!
        0 perc
                90. rész
                    Hogyan állt le a termelés öt hete, hány autó nem készült el azóta, hogyan indítják be újra hétfőn, a 900 beszállítóból mennyi élte túl a járványt, a just in time már retró.
A nagy élettartam-összeesküvés
        75 perc
                89. rész
                    Porszívók, villanykörtés, mosógépek és autók - vendégünk Mérnökszemmel István, aki főállásban műszerfalakat tervez, hobbiból összesküvés-elméleteket számol át.
Kézfertőtlenítés téli szélvédőmosóval?
        58 perc
                88. rész
                    Vendégünk Csomó Zoltán, a MOL almásfüzítói üzemvezetője, ahol átálltak kézfertőtlenítő gyártására.
Tesla horkolásgátlók az intenzívre
        64 perc
                87. rész
                    Autós sztorik Tűzföldtől Tokióig.
Képes egy autógyár lélegeztetőgépre átállni?
        17 perc
                86. rész
                    Dr. Kanizsai Péter, a Pécsi Sürgősségi Betegellátó Osztály vezetője megmondja. Ahogy azt is, hogy nálunk nem olyan lélegeztetés lesz, mint a bergamói kórházakban.
BFKBKKF WTF?!
        65 perc
                85. rész
                    Vitézy Dávid már nem csak a Facebookon károg, hanem Budapest közlekedését tervezi, a műsorból kiderül, milyen távlatokban.
Kijárási tilalom Watfordtól Vecsésig
        68 perc
                84. rész
                    Vendégünk a Nepper, aki most nem vesz, de elad.
Első home office Égésterünk
        45 perc
                83. rész
                    A hírek mellé tekintse meg Assur odúját, Papp Tibi nappaliját és Winkler hálószobáját.
Koronavírus különkiadás
        74 perc
                82. rész
                    Lemondott autóbemutatók, végtelen várólisták, és a kárpittisztítás titkai.
Ami a horrorfilmnél is rosszabb?
        77 perc
                81. rész
                    Igen: ha fekete a macskád és nincs világítás az udvaron.
A nepper a nigériai csalók ellen
        61 perc
                80. rész
                    Kopasz egyszerre több projektben van, és néhány érdekességet nagy nehezen el is árul.
Ismered minden idők legjobb BMW-motorját?
        64 perc
                79. rész
                    Novoth Tibi műhelyében négy is van a polcon, időnként autót is vesz valamelyikhez.
A legborzalmasabbak a versenyzők szülei
        79 perc
                78. rész
                    Sebestyén Péter motorversenyző az ausztráliai futam előtt motorokról, robogókról és fitnesszről.
Rosszabb a magyar benzin, mint az osztrák?
        69 perc
                77. rész
                    Vendégünk, Zöldy Máté, a BME járműgépészeti kutatócsoportjának vezetője megmérte.
Mit tud az olasz használtmotor?
        82 perc
                76. rész
                    2010 után feljöttek az európaiak, de a japán azért japán... :DD Vendégünk Bajnok Attila, aki olaszoktól hozott japánokkal kereskedik.
Érdekel a futómű? Nézd a motort!
        71 perc
                75. rész
                    A rémálmunk sem biztos, hogy rossz autó.
Kilógjon-e 1,5 mm-t a csöcs?
        91 perc
                74. rész
                    Versenyző, versenynavigátor, versenyautó-szerelő, villanyász és általános jófej. Vendégünk: Horn Berci.
Kedvenc traffipax sztorijaink, és a 260 lóerős kisautóink
        87 perc
                73. rész
                    A Toyota-féle jövő sem unalmas, KIA szerint a villanyhajtás, és szabad-e venni egyes Priust?
Tényleg jó a Lada?
        112 perc
                72. rész
                    Lada-emlékek, hogyan benzinesítsünk villanyautókat, milyen hangszertokban szöktessünk köpcös vezérigazgatókat, és a fő kérdés: ki milyen autót vett?
Elég veszélyes, próbáld ki!
        63 perc
                71. rész
                    Máténak volt már pár érdekes balesete, de mi az neki: azon dolgozik, hogy Magyarországra is visszatérjen a salakmotor.
Melyik alapmotoros kisautó a legjobb?
        81 perc
                70. rész
                    Te milyen Audit választanál a Real Madrid helyében?
Wéber Gábor kedveli a havat :DD
        71 perc
                69. rész
                    Milyen autóval kezdte, folytatta, és melyik szakterületre gyógyult rá legjobban a Forma 1-ben?
Bemegy a nepper az NKH-ba...
        76 perc
                68. rész
                    Nem vicc, hanem az Égéstér témája a végtelenbe nyúló forgalomba helyezés, a pálinkafőzés és kedvenc kreténautóink mellett.
A Rossi-rajongók a legbunkóbbak
        65 perc
                67. rész
                    Tahó kocsmai beszélgetés a téma szakértőivel.
Oszt' hány tonna az új Tesla?
        71 perc
                66. rész
                    Nem fogod elhinni, hogy került itt szóba Szandokán, de nem bánod meg, ha kattintasz.
Amikor rájössz, hogy rossz helyre építetted a hidat
        68 perc
                65. rész
                    Vendégünk Ádám, a hídépítő technikus, akinek az első munkája nem adta ki.
Ha megnyeri, abbahagyja
        72 perc
                64. rész
                    Vendégünk Herczig Norbert raliversenyző, aki korosztályos válogatott focista is volt. Elmondja a különbséget Fabia és Polo között, és hogy miért nem adta ki a hétvégi Európa-Bajnoki futam.
Mi lesz 2020-ban a legolcsóbb autó?
        71 perc
                63. rész
                    Virtuóz elméletünk szerint maga az autóipar esküdött össze saját maga ellen.
Hogyan kéne felrobbantani a Notre Dame-ot egy Peugeot 607-essel?
        71 perc
                62. rész
                    A stúdióban a Totalcar kulccsonttörés-rekordere, témáink ezúttal (is) mörderisch.
Hogyan törjük össze magunkat?
        64 perc
                61. rész
                    Assur és Zombi a kulcscsonttörés szerelmesei, Henrik horzsolásai alapján pedig akár statisztikákat is készíthetünk.
Halál a villanyrollerekre!
        83 perc
                60. rész
                    Vendégünk az Égéstérkövetelő Facebook-csoport gazdája, aktív villanyrolleres.
Tesla lesz az év autója?
        69 perc
                59. rész
                    Szinte minden lehetséges, ráadásul Csikós nem is vezette mindegyiket, amelyik érdekelte volna.
Teslamosdatás Tannisban
        48 perc
                58. rész
                    Csikós gyorsulási versenyen dzsuvázta össze egy Supra ellenében, Papp Tibi pedig a Puntóból és az Audiból csinálna egy autót.
Seat banyatank a Michelin ellen
        60 perc
                57. rész
                    Vajon melyik gyártó szégyelli legjobban az új luxusautóját?
Miért ilyenek a magyar utak?
        77 perc
                56. rész
                    Na, vajon miért? :D Vendégünk két útépítő mérnök.
Horkolás ellen: Égéstér!
        69 perc
                55. rész
                    ...melyből megtudhatja, hol adnak sört a gyárban, de a legfontosabb, hogyan szabadulhat meg a pontgyűjtő kártyáktól.
Melyik autóé a legjobb platform?
        76 perc
                54. rész
                    A Toyota platform nélkül is a legnagyobb lett, a Saab túl okos volt, a PSA-é nagyon gazdaságos, a VW-é a legdrágább.és legrugalmasabb, a Renault-é igazából nem is platform. De melyik a legjobb?
Kedvenc halott versenyzőink
        69 perc
                53. rész
                    A legéletveszélyesebb versenyek a Dakartól a Man TT-ig.
Összeveszünk a Lodgyn
        71 perc
                52. rész
                    Oké, hogy hasítanak a hétülésesek, de a Bogárral bealkonyult a retrofuturizmusnak?
Göbi Balázs Pali barátja (tényleg!)
        70 perc
                51. rész
                    ...és más érdekességek az egyre rosszabb műanyagokról, az egykor legendásan megbízható Peugeot-ról és a magyar autóipari beszállítókról a ferihegyi fóliázó gépnél.
Így válassz családi hétülésest
        61 perc
                50. rész
                    Vendégünk Tamás, aki EGYSZERRE nagycsaládos ÉS banki dolgozó. Na, szerinted mit választott, és hogyan?
A félelem esésről esésre fejlődik ki
        57 perc
                49. rész
                    Talma az Égéstérben, motorok, versenyzők, pszichológia, a fel- és levezető kör titkai.
Meddig lesz még benzines és dízel?
        91 perc
                48. rész
                    Vendégünk Gulyás Gusztáv, az Audi villamosgépek és hajtások fejlesztési vezetője, aki azt is elmeséli, hogyan meszelték el a wankeles hatótávnövelőt.
Ne légy kapzsi a családi hétülésessel!
        63 perc
                47. rész
                    Miért csapda a négymilliós kedvezmény, hogyan alázzák egymást a japánok, és mit keresnek a japán ügyészek Ghosn-én fürdőszobájában.
Nem utáltak, mi is ott szereltünk a mocsokban
        70 perc
                46. rész
                    Vendégünk Havassy Péter mérnök-legenda, aki 192 lónál tart szívó 1,6-os Lada-motorral, és meredek dolgokat talált már fel.
A legjobb versenyautó az 1,3-as Ignis
        81 perc
                45. rész
                    Pisipara a csúcsforgalomban és japán rondaságok.
Téged hogyan szivat a navi?
        68 perc
                44. rész
                    És nem utolsó sorban melyik? Vitt már például mocsárba?
Hogyan taníts nőket vezetni?
        66 perc
                43. rész
                    Nem is a hogyan a lényeg, hanem hogy kid neked az a nő.
14 henger, 107 ezer ló
        76 perc
                42. rész
                    A világ legnagyobb motorjairól beszélgetünk, vendégeink Balázs és Ádám, a Wärtsilä munkatársai.
Gyorstalpaló a Nürburgringhez
        84 perc
                41. rész
                    Vendégünk Miki, aki a Zöld Pokolban tanít szupersportautót vezetni orosz oligarchákat és skandináv aranyifjakat.
Mi lesz, ha a száguldó villanyautóban elmegy az áram?
        86 perc
                40. rész
                    Vendégünk Pék Zoltán, a veszprémi Continental fejlesztési igazgatója.
Ocsmány motorokról beszélgetünk
        79 perc
                39. rész
                    Vendégünk Szabó Henrik motoros szakíró, témánk: kiről mit árul el az ocsmány motorja.
Becsületesnepper: olcsóbb lett a dízel! :DD
        75 perc
                38. rész
                    Ha minden jól megy, az erős és gyors használtautó jó befektetés lesz.
Te hogy oltasz lángoló telefont?
        78 perc
                37. rész
                    Köszöntés a svéd road train-vezetőknek, és hogyan szívatnak a BME-n a műszaki rajzokkal.

































































































