Villanyóra Podcast
A Villanyautósok.hu heti podcastja
Games & Hobbies 66 rész
Villanyóra #66 - Olcsó és drága villanyautókkal bővül idén a kínálat
0 perc
66. rész
Idén nagyot fog bővülni a villanyautó kínálat a középkategória felső szegmensében, de szerencsére érkezik olcsó, megfizethető autó is.
Villanyóra #65 - Akkugyártás, akkucsere, újdonságok
0 perc
65. rész
Még mindig az akkugyártás a kulcsa az elektromobilitásnak. Akinek nincs elég akkumulátora, az kénytelen mindenféle trükköket kitalálni, aki rossz akkut kap a beszállítóitól, az meg utólag kerülhet kellemetlen helyzetbe.
Villanyóra #64 - Évindító
0 perc
64. rész
Egy hónap kihagyás után újra együtt a Villanyóra csapata, hogy beszélgessünk egy jót az elektromobilitásról. Tesla pénzügyi jelentés, 10 ezer eurós kínai villanyautó, hidrogénhajtás halála, szilárdtest akkuk eljövetele, villanyautós büntetések Európában.
Villanyóra #63 - A magyarok és az önvezetés
0 perc
63. rész
Bár az önvezetés nem közvetlen kapcsolódik az elektromobilitáshoz, a két technológia szépen lassan összenőtt. A Villanyórában ezúttal az önvezetés jelenéről és jövőjéről beszélgettünk Janky Szabolccsal, az AIMotive termékmenedzserével.
Villanyóra #62 - Visszatekintés 2020-ra, mit várunk 2021-ben?
0 perc
62. rész
A szilveszteri adásban 5-5 percben megvitattuk az év minden hónapjának legérdekesebb hírét, illetve beszélgettünk a 2021-ben érkező, bennünket leginkább foglalkoztató típusokat.
Villanyóra #61 - A Mobiliti applikáció következő nagy dobása
0 perc
61. rész
Ezen a héten Binder Tamás a Mobiliti és az e-Mobi Technológiai vezetője volt a vendégünk, akivel a Mobiliti app múltja, jelene és egy kicsit a jövője mellett arról is beszélgettünk, hogy tényleg olcsóbb lehet az autózás a jövőben.
Villanyóra #60 - Villanyautó-gyártó nagyhatalom lesz Magyarország
0 perc
60. rész
A héten két nagy német autógyártó is fontos bejelentést tett, és a töltőtelepítő cégek is rendkívül aktívak voltak. Akadt tehát bőven téma a Teslán kívül is, amiről beszélgethettünk.
Villanyóra #59 - Társasházi töltési megoldások az E.ON-tól
0 perc
59. rész
Ezen a héten Sváb Katalin, az E.ON e-mobilitás szakterület vezetőjével beszélgettünk a villanyautók terjedése illetve a villanyautókkal szemben támasztott igények mellett a társasházi és a céges töltésekről.
Villanyóra #58 - Mennyire hihetünk a szakértőknek?
0 perc
58. rész
Ismét sokszínűre sikerült a Villanyóra, amiben a tanulmánnyal trükköző Aston Martin és a hagyományos autókat a norvég piacról kivonó Hyundai mellett szó esett a fordított méretgazdaságosságról és a V3-as Superchargerekről is.
Villanyóra #57 - Meg kell-e menteni a Földet?
0 perc
57. rész
Ebben az epizódban a Tesla ekézésétől a károsanyag-kibocsátás szükségességének kérdésén keresztül eljutottunk a budapesti taxikig.
Villanyóra #56 - Naperőművek
0 perc
56. rész
Ezúttal az egyik legaktívabb olvasónk, Valentin (Szőke Bálint) és a zöld energiatermelés gazdasági oldalával gyakran foglalkozó szerzőnk Sol Invictus (Papp László) volt a vendégünk, akikkel a naperőművekről beszélgettünk.
Villanyóra #55 - Az adás, amit Ti szerkesztetek! másolata
0 perc
55. rész
Villanyóra #54 - Tűzveszélyes villanyautók
0 perc
54. rész
Az utóbbi időben megszaporodtak a tűzesetekkel kapcsolatos villanyautó visszahívások, amelyek sorra az akkugyártókhoz vezethetők vissza. Mennyire nagy a gond? Mi állhat a háttérben? Emellett beszélgettünk a járvány idején mindenki számára biztosított ingyenes parkolásról, és persze egy kicsit a Tesláról is.
Villanyóra #53 - Így veszi be Kína Európát
0 perc
53. rész
Taktikát váltottak a kínai gyártók, máshogy fogják letarolni az európai autópiacot, mint amire eddig számítottunk. Miért kell hackelni a fejegységet, hogy normális applikációkat tehessünk rá? Milyenek lesznek a jövő töltőállomásai? És az otthoni töltés?
Villanyóra #52 - Škoda Enyaq iV, Tesla FSD
0 perc
52. rész
A jubileumi adásban a Škoda Enyaq iV, az Opel Mokka e, a Tesla FSD és a hazai töltőszolgáltatók újdonságai volt a téma. Folytassuk?
Villanyóra #51 - Megéri-e villanyautóra váltani? Kiszámoló!
0 perc
51. rész
Van-e értelme a megéri-e vagy megtérül-e kérdésnek? Vagy esetleg egy teljesen más kérdést kell feltenni, hogy valaki megítélhesse, hogy tudatos fogyasztóként szabad-e villanyautót vegyen?
Villanyóra #50 - Jön az olcsó villanyautó
0 perc
50. rész
Bár csak október 15-én derül ki, hogy mibe kerül majd, de már most előrendelhető a Dacia megfizethető árú villanyautóként beharangozott modellje a Spring.
Villanyóra #49 - Keszthelyi találkozó, Mazda MX-30 teszt
0 perc
49. rész
Ezúttal egy kicsit lazábbra vettük a villanyórát, és vendégek nélkül, csak úgy beszélgettünk a keszthelyi találkozóról, a nálunk lévő tesztautókról és itt-ott a Tesla is szóba került.
Villanyóra #48 - Mire készül a Mobiliti?
0 perc
48. rész
A héten a Mobiliti két vezetőjével beszélgettünk a Mobiliti töltési szolgáltatásáról és a jövőbeni terveiről, de azért kielemeztük a Tesla akkunap bejelentéseit is.
Villanyóra #47 - Meddig bírják a napelemek?
0 perc
47. rész
A Villanyóra 47. adásában a napelemes rendszerek hazai történetéről, fejlődéséről és várható jövőjéről beszélgettünk. A szokásos csapatot Sol Invictus szerzőtársunk és Kitzinger Zsolt vendégünk egészítette ki.
Villanyóra #46 - Elektromos Járművek Világnapja az ABB támogatásával
0 perc
46. rész
Az Elektromos Járművek Világnapja alkalmából beszélgettünk a kezdeményezés mögött álló ABB két szakemberével a termékekről és a technológiákról.
Villanyóra #45 - MOL Plugee
0 perc
45. rész
A Villanyóra 45. adásában vendégünk volt Tóth Fekete Róbert a MOL Csoport alternatív üzemanyagok üzletágáért felelős vezetője, akivel a MOL Plugee és a NEXT-e hálózatok jelenéről és jövőjéről beszélgettünk.
Villanyóra #44 - Idő, pénz, szerencse
0 perc
44. rész
Folytattuk a múlt héten megkezdett beszélgetést Molnár Norberttel, akit a használt villanyautó import kapcsán kezdtünk el faggatni.
Villanyóra #43 - Használt villanyautót külföldről?
0 perc
43. rész
Magyarországra rengeteg elektromos autó érkezik használtként Nyugat-Európából, így nem csak megfizethetőbb a villanyautózás, de szélesebb is a választék. A témáról Molnár Norberttel, Szöcske villanyautó „beszállítójával” beszélgettünk.
Villanyóra #42 - Mi mindenkinek szurkolunk!
0 perc
42. rész
Ezen a héten is Szöcskével ketten beszélgettünk, és csapongtunk a rengeteg téma között. Töltőárazás, Hyundai átnevezés, gyárépítések, fejlődés, a Volkswagen ID. 3 eddigi legnagyobb tesztje, és még egy sor érdekesség. Mindenképpen érdemes meghallgatni.
Villanyóra #41 - Kipróbálnád a villanyautózást néhány napra?
0 perc
41. rész
Ma már szerencsére nem gond akár több napra is villanyautót szerezni, így aki még bizonytalan, az a családi malacpersely feltörése előtt kipróbálhatja, hogy beilleszthető-e az életvitelébe egy tisztán elektromos autó. Csak egy kis nyitottságra van szükség, minden más már adott.
Villanyóra #40 - Ezért ne várj a szilárdtest akkura!
0 perc
40. rész
Elmaradt a szilárdtest akkus villanyautók nagy premierje, de nem a pandémiás helyzet áll igazából a háttérben.
Villanyóra #39 - Továbbra is nyereséges a Tesla, merre tovább?
0 perc
39. rész
A Honda e témát nem tudjuk elengedni, ezúttal is sokat beszéltünk róla, de azért sikerült időt szakítani a környező országokban már alakuló töltőhálózati versenyre, illetve a Tesla sikeres második negyedévének hatásaira.
Villanyóra #38 - A villanyautó-gyártás valós költsége
0 perc
38. rész
Vajon lehet-e nyereségesen elektromos autót gyártani? Mik az első tapasztalatok a Mazda MX-30-cal és a Honda e-vel? Mit kell tudni a Tesla AutoPilottal kapcsolatos legutóbbi német perről?
Villanyóra #37 - Vállalható-e egy matrica 2,5 millióért?
0 perc
37. rész
Ezúttal leginkább az utóbbi napokban megjelent cikkekre kapott kommentekről beszélgettünk, de természetesen érintettük az állami támogatás állását, a Volkswagen ID.3 hamarosan esedékes tesztjét, és végre kitértünk az autókba ma már felesleges dolgokra is.
Villanyóra #36 - Mire jó egy 7 éves Leaf?
0 perc
36. rész
Mire jó ma egy 7 évvel ezelőtt gyártott, 130 ezren túl lévő 24 kWh-s Nissan Leaf? Mi változott ezen a héten a jogi szabályozásban és ez mit eredményezett? Mitől szaladt 1200 fölés a TSLA árfolyama? Mindezeket megbeszéltük.
Villanyóra #35 - Hosszabb utak villanyautóval
0 perc
35. rész
Így indulnak hosszabb utakra a villanyautósok.
Villanyóra #34 - Volt-nincs: Hogy fogyott el ilyen gyorsan az állami támogatás?
0 perc
34. rész
A hét témája mindenképpen a kevesebb mint másfél nap alatt elfogyó 5 milliárdos állami támogatás, de beszélgettünk a Balázsnál vendégeskedő Peugeot e-2008-ról és a 11 milliós limit alá váratlanul becsúszó Honda e-ről is.
Villanyóra #33 - Így igényelj állami támogatást
0 perc
33. rész
Ahogy a Villanyautósok.hu-n egész héten, úgy a Villanyórában is az állami támogatás volt a téma. Végigmentünk néhány olyan kérdésen, ami valószínűleg sokakban felmerült a pályázati kiírást böngészve.
Villanyóra #32 - Így kereshetsz majd pénzt a villanyautó töltéssel
0 perc
32. rész
A vehicle to grid technológia segítségével az elektromos autók akkumulátorai biztosíthatják az elektromos hálózat stabilitását, közben pénzt keresve az autó tulajdonosának. Nagy Britanniában már 15 ezer km-re elegendő ingyen áramot kapnak a csatlakozó autósok minden évben.
Villanyóra #31 - 8 millió ok, hogy kamutaxis legyek
0 perc
31. rész
A taxik elektromosítását kiemelten ösztönző új támogatási rendszer miatt aktuálissá vált, hogy meghívjuk egy beszélgetésre Zerkovitz Tamást, így lett az eheti Villanyórából ideiglenesen Taxióra. De maradt még időnk a robogókra és a Cybertruckra is.
Villanyóra #30 - 2,5 milliót fizet a villanyautósoknak az állam
0 perc
30. rész
A mostani Villanyóra nem szólhat másról, mint a héten bejelentett támogatási rendszer részleteiről és hatásairól.
Villanyóra #29 - Cirkusz a Tesla-gyár újranyitás körül, otthoni energiatárolás
0 perc
29. rész
Otthoni energiatárolás, sáros eső hatása a napelemes energiatermelésre, esélylatolgatás Musk twitteres fenyegetőzéseivel kapcsolatosan, országkerülés egy 38 kWh-s Hyundai Ioniq-kal. Ezekről szól a 29. Villanyóra.
Villanyóra #28 - Mikor lesz újra villanyautó támogatás?
0 perc
28. rész
Villanyóra #27 - Giga Göd, Tesla eredmények, fizetős töltés
0 perc
27. rész
Ellehetetleníti-e a villanyautózást a fizetős töltés? Melyik oldalra állnak a villanyautósok a Samsung SDI gödi gyárának ügyében? Elkeserítőek-e a Tesla legutóbbi számai, illetve jövőbeni tervei?
Villanyóra #26 - Negatív olajár, kamu villanyautók, állami támogatás
0 perc
26. rész
Hogy hat vajon a negatív olajár az elektromos autózásra, miért kattint mindenki a kamu villanyautókat bemutató hírekre, miért fontosak egyes kínai villanyautók, és mi lesz a hazai elektromos autó támogatással. Ezek voltak a témáink ezen a héten.
Villanyóra #25 - Villanyautózás hálózati áram nélkül
0 perc
25. rész
A villanyautózás akkor a legkényelmesebb, ha az autót otthon, hálózatról tudjuk tölteni, de mint ahogy az ebből a Villanyórából kiderül, enélkül is meg lehet oldani a dolgot.
Villanyóra #24 - Napelemek, garázstüzek és Tesla stratégiaváltás
0 perc
24. rész
Kell-e mosni a napelemet? Érdemes-e lesöpörni róla a havat? Mennyit veszít a teljesítményéből 5 év alatt egy olcsó kínai panel? Ilyen és hasonló kérdésekről beszélgettünk a Villanyóra 24. adásában.
Villanyóra #23 - Rivian, autógyártók ellenállása, népszerű a Villanyautósok.hu
0 perc
23. rész
Mennyivel hihetőbb a Rivian sztorija, mint a többieké? Miben más a Nova Futura és az AGT a többi töltőüzemeltető és gyártó cégnél? Mit mutat nekünk a digitális fényképezőgépek fejlődése az energiatárolás jövőjét illetően? A mostani villanyórából kiderül.
Villanyóra #22 - Jótékonykodás, Tesla lélegeztetőgép, utcai töltés
0 perc
22. rész
Igyekeztünk kerülni a koronavírus témát, de nem lehet teljesen kizárni az életünkből. De az adás nagy része nem arról szól.
Villanyóra #21 - Gyárbezárások, tisztább városi levegő, téli tesztek, hazudozó autók
0 perc
21. rész
Elkezdődött ugyan a Tesla Model Y-ok kiszállítása, de lehet hogy el is fog fogyni a lendület a gyárbezárások miatt. Beszélgettünk még a téli hatótáv tesztekről és az össze-vissza adatokat kiíró autókról is.
Villanyóra #20 - Külföldi elektromos autó teszt koronavírus világjárvány idején
0 perc
20. rész
Ugyan nem a szerkesztőségben, hanem egy autóban készült, és rövidebb is lett mint egy óra, de a témát Szöcske egyenesen Berlinből hozta a koronavírus világjárvány idején. A reptéren vettem fel, hogy hazafelé menet az út egy részén beszélgethessünk az élményeiről.
Villanyóra #19 - Jó lesz-e nekünk az olcsó Dacia Spring?
0 perc
19. rész
Gyakori érv, hogy nem érdemes a közlekedés elektromosításával foglalkozni, mert ez vagy az az egyéb tevékenység is nagyon szennyez. Tegyék előbb azt rendbe. Meg kell azonban érteni, hogy nincs már idő arra, hogy egymás után vegyük sorra a feladatokat.
Villanyóra #18 - Mire számíthatunk Genfben a koronavíruson kívül?
0 perc
18. rész
A podcast felvételen még azon gondolkodtunk, hogy érdemes-e vállalni egy karantén kockázatát, de a svájci állam meghozta helyettünk a döntést. A genfi autószalon elmarad, de a Villanyórában végigvettük, hogy mit terveztek a gyártók a kiállításra.
Villanyóra #17 – Villanyautóval tényleg bárhova el lehet jutni
0 perc
17. rész
Ha valaki évente 50 ezer km-t megy autóval, akkor gazdaságilag egyértelmű, hogy az elektromos hajtás az ideális megoldás. Sokan mégsem merik meglépni, pedig ez még egy 100-150 km hatótávú autóval sem lehetetlen.
Villanyóra #16 - Ezért fog csődbe menni a Tesla
0 perc
16. rész
Minőségi problémák, újabb nem várt tőkebevonás, vevői elégedetlenség és még sokáig lehetne sorolni. Vajon túl tudja élni ezt a „krízist” a Tesla? :D
Villanyóra #15 – Hamarosan duplázza a villámtöltőit a Mobiliti
0 perc
15. rész
Az aktuális Villanyórában Binder Tamás, a Mobiliti technológiai vezetője volt a vendégünk, akit a hazai elektromobilitás IT kihívásairól, és a közeljövőben várható fejlesztésekről faggattunk.
Villanyóra #14 - Első villanyautós ágyúgolyó futam
0 perc
14. rész
Villanyóra #13 - Ér-e annyit?
0 perc
13. rész
Villanyóra #12 - használt piac, állami támogatás és töltési teljesítmény
0 perc
12. rész
A Villanyóra első felében a hazai használt autó kínálatról beszélgettünk egy kicsit, majd az állami támogatásra terelődött a szó. Az adást a villanyautó töltés teljesítményéről nemrég megjelent cikk megvitatásával zártuk.
Villanyóra #11 - 3 perc 41 másodperc, amiről a szlovák villanyautósok még sokáig fognak beszélni
0 perc
11. rész
Ezen a héten is Balázs és Tibor beszélgettek a legfrissebb történésekről, és a hamarosan lejáró magyar támogatási rendszer kapcsán a Szlovákiában nemrég startoló állami ösztönző csomagról.
Villanyóra #10 - Mire számítunk 2020-ban?
0 perc
10. rész
Villanyóra #9 - Évzáró adás a Ti témáitokkal
0 perc
9. rész
Villanyóra #8 - Mit támogassunk a közös pénzből?
0 perc
8. rész
Villanyóra #7 - 1 millió km, sorban állás a töltőknél
0 perc
7. rész
Tényleg olyan tartósak-e a villanyautók, mint amennyire tartósnak a rajongók igyekeznek beállítani? Miért alakultak ki végeláthatatlan sorok Amerikában két Tesla Superchargernél?
Villanyóra #6 - Így tölts otthon helyesen, Tesla Cybertruck, Škoda tesztvezetés
0 perc
6. rész
Villanyóra #5 - T***a mentes adás, Mustang Mach e, Volkswagen teszt
0 perc
5. rész
Villanyóra #4 - Tesla minőségi problémák, használt autó árak, Leaf vs. Ioniq
0 perc
4. rész
Tényleg annyira rossz a Tesla minősége, mint sokan mondják?
Villanyóra #3 - Tibor balesete, Zwickau és Tesla Truck
0 perc
3. rész
Minden mindennel összefügg, de megpróbáljuk valamennyire kibogozni a szálakat.
Villanyóra #0002: Model 3, villanyroller és szemeteszsák teszt
0 perc
2. rész
Balázs Model 3-at, Péter villanyrollert, Tibor pedig szemeteszsákot tesztelt.
Villanyóra #0001
0 perc
1. rész
A Villanyautósok.hu heti podcastjának első (próba)adása